Тотеми на скаутських таборах

Засновник скаутського руху лорд Байден-Пауелл чіпляє відзначку до тотему 3-го загону вовченят грецьких скаутів в Порт-Саїді, Єгипет (7 листопада 1934 р.)

Автор: joanerges.livejournal.com

Використання тотемів чи ідолів було досить поширено на початках скаутського руху, до Другої світової війни. Вочевидь, це стало наслідком впливу ідей письменника-натураліста Сетон-Томпсона щодо життя в природі та данина романтиці життя північноамериканських індіанців. Невеличкі тотеми нерідко виготовлялися для окремих скаутських загонів, зокрема для скаутів молодшого, 6-11 років, віку, яких в англійському та американському скаутингу звали вовченятами.

Згодом ця традиція дещо занепала, хоча тотеми, в рамках плекання сетон-томпсоновських та індіанських традицій, продовжують використовувати деякі скаутські організації США, Франції, Бельгії, Чехії тощо. Ось кілька прикладів:

Засновник скаутського руху лорд Байден-Пауелл чіпляє відзначку до тотему 3-го загону вовченят грецьких скаутів в Порт-Саїді, Єгипет (7 листопада 1934 р.)

Засновник скаутського руху лорд Байден-Пауелл чіпляє відзначку до тотему 3-го загону вовченят грецьких скаутів в Порт-Саїді, Єгипет (7 листопада 1934 р.)

(джерело)

Канадські скаути біля тотему, 1966 рік

Канадські скаути біля тотему, 1966 рік

(джерело)

Тотем фінських скаутів під час Джемборі-1929

Тотем фінських скаутів під час Джемборі-1929

(джерело)

Подекуди тотеми використовували і польські скаути – гарцежи, що особливо цікаво, зважаючи на суттєвий вплив у польському суспільстві Римо-католицької церкви:

Байден-Пауелл оглядає тотем в таборі гарцежів у Гдині, серпень 1933 р.

Байден-Пауелл оглядає тотем в таборі гарцежів у Гдині, серпень 1933 р.

(джерело)

Ідол Світовида в таборі гарцежів під час міжнародного скаутського Джемборі (всесвітня таборова зустріч) у Британії, серпень 1929 р.

Ідол Світовида в таборі гарцежів під час міжнародного скаутського Джемборі (всесвітня таборова зустріч) у Британії, серпень 1929 р.

(джерело)

Краківські гарцежи у своєму таборі під час Словянського скаутського джемборі у Празі, липень 1931

Краківські гарцежи у своєму таборі під час Словянського скаутського джемборі у Празі, липень 1931

(джерело)

Особливого поширення тотеми набули в Юнаку, чехословацькому скаутингу. Ось приклади тотемів, встановлюваних на таборах цієї організації у 1930-40-х рр. (включно з відрізком німецької окупації та у післявоєнний період (джерела: 1, 2):

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Тотеми чехословацьких скаутів

Вочевидь, під впливом саме чеських скаутських тотемів такі прикраси таборів використовували й українські скаути-пластуни Закарпаття у 1930-ті рр. (джерело)

Під впливом саме чеських скаутських тотемів такі прикраси таборів використовували й українські скаути-пластуни Закарпаття у 1930-ті рр.

Під впливом чеських скаутських тотемів такі прикраси таборів використовували й українські скаути-пластуни Закарпаття у 1930-ті рр.

Під впливом саме чеських скаутських тотемів такі прикраси таборів використовували й українські скаути-пластуни Закарпаття у 1930-ті рр.

Під впливом чеських скаутських тотемів такі прикраси таборів використовували й українські скаути-пластуни Закарпаття у 1930-ті рр.

*

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *